Facing North
Entreprenör och skönhetsexpert startar hudvårdsvarumärke
Efter flera år som frisör och makeupartist på salonger och SVTs Gokväll “Gör om mig”, hade Evalena Rylander sett ett ökat behov av enkel skönhetsvård som ger resultat och håller vad det lovar.
Evalena ville erbjuda en okomplicerad hudvårdsrutin med förbättrade och effektiva ingredienser tillsammans med naturens bästa råvaror. Produkterna tillverkas med de bästa av förutsättningar och tillverkningssed i norra Sverige.
Serien har en norrländsk prägel vilket ska synas lika tydligt i sin enkla kommunikation som i innehållet. Produkterna innehåller innovativa och effektiva ingredienser med utgångspunkt i modern forskning tillsammans med naturens bästa råvaror.
På uppdrag av Evalena Rylander hjälpte vi till i en inledande fas med varumärkesstrategi och konceptutveckling.
*Facing North grundades 2016, då med namnet Tistel av evalena.
Uppdrag
År: 2016-2017
Tjänster: Varumärkesstrategi, konceptutveckling
Pressbild för Evalena Rylander.
Fotograf: Tower Media
Varumärkesstrategi
Vi genomförde en noggrann målgruppsanalys och tog till vara på Evalenas mångåriga kunskap och erfarenhet av möten med många olika människor när vi utformade strategin för varumärket.
positionering