Start me up

Gå från idé till proffsig och genomtänkt identitet – på bara två veckor!

Den kreativa processen

Start me up är en expresslösning skräddarsydd för dig som…

1.

Nyss startat ditt företag och med intention vill hoppa över DIY-stadiet, spara dig själv huvudvärken och istället njuta av en enkel och smidig process.

2.

Soloprenör eller småföretagare som är redo att ta steget mot ett mer polerat, proffsigt och övertygande varumärke som attraherar sina drömkunder.

3.

Kreatör som vill gå sin egen väg och sticka ut i sin bransch eller nisch med en unik visuell stil som får varumärket att synas, kännas och göra intryck.

Bygg ett varumärke som känns och syns på rätt sätt

Ett starkt varumärke handlar inte bara om att se proffsigt ut. Det handlar om förtroende, auktoritet och att få människor att vilja jobba med dig. Det gäller att synka känslan och budskap med hur du ser ut. När känslan du vill förmedla är tydligt kopplad till din visuella identitet kan du förvänta dig att:

  • Attrahera rätt målgrupp – Genom att använda färger, typsnitt och bildspråk som förmedlar rätt känsla lockar ditt varumärket de kunder som verkligen delar dina värderingar och vision.

  • Skapa förtroende och trovärdighet – En genomtänkt och konsekvent visuell identitet visar att ditt varumärke är seriöst, professionellt och pålitligt.

  • Förstärka varumärkets budskap – När det visuella stämmer överens med känslan blir det lättare att kommunicera ditt varumärkes vision, värderingar och personlighet på ett tydligt sätt.

  • Stärka den emotionella kopplingen – Rätt visuell identitet väcker rätt känslor, vilket gör att dina kunder lättare relaterar till och engagerar sig i varumärket.

  • Det skapar en enhetlig kundupplevelse – När känslan och det visuella går hand i hand skapas en harmonisk och trovärdig helhetsupplevelse i alla kanaler och kontaktpunkter.

  • Öka varumärkets synlighet och genomslagskraft – En stark och känslomässigt förankrad visuell identitet gör det lättare att sticka ut och bli ihågkommen på en konkurrensutsatt marknad.

Kort sagt: När känslan och det visuella är i perfekt samspel blir varumärket starkare, mer trovärdigt och skapar djupare relationer med rätt målgrupp.

Logotyp för Stora fest- och bröllopsmässan

SÅ HÄR SER VÅR 14-dagars DESIGNPROCESS UT

01. Fyll i ditt formulär

Innan vi sätter igång skickar jag ut ett formulär, som innehåller frågor om dig och ditt företag, som du i lugn och ro svarar på. Jag kommer även be dig ”pinna” bilder på Pinterest så att jag får en känsla av vad du dras till. När du fyllt i det skickar du tillbaka formuläret. Därefter bokar vi in startdatum för vårt kommande designarbete.

02. Inledande workshop

Dag 1 inleds med en workshop där vi går genom svaren på formuläret och kompletterande frågor ställs. Vi börjar att lägga grunden och jag lägger stor vikt vid det här inledande arbetet. Det är här vi tillsammans försöker förstå dig och din verksamhet. Vi utforskar ditt VAD, HUR, VARFÖR och för VEM. Workshop från 60 minuter till ca 120 minuter.

03. Research + kreativt koncept

Under dag 1-2 går jag igenom det som framgick av vår workshop och omvärldsbevakar din bransch, så vi vet vad som är aktuellt och hur dina viktigaste konkurrenter ser ut och arbetar. Det ger oss möjlighet att vägleda dig och skapa ett varumärke som sticker ut gentemot just dina konkurrenter i din bransch.

Jag tar fram två skräddarsydda kreativa koncept som visar hur du vill att ditt varumärke ska kännas, upplevas och se ut, presenterat som en moodboard som du får välja mellan. Här är din input superviktig så att allt känns rätt innan vi går in i nästa fas.

04. Visuell identitet designas

När du godkänt det kreativa konceptet vi tagit fram för ditt varumärke, går vi in i designfasen.

Under dag 3-8 designar jag din visuella identitet som innefattar allt från logotyp, typsnitt, färger, tonalitet och bildmanér anpassat efter din unika verksamhet.

05. Design presenteras

Under dag 9-12 presenteras förslaget och du får även möjlighet att se hur din visuella identitet fungerar i verkligheten exempelvis på trycksaker, webbplatsen, sociala medier och på skyltar.

Det är nu vi har möjlighet att göra ändringar om det behövs där två revisioner ingår.

06. Leverans

Under dag 13-14 levereras din färdiga identitet och det där magiska ögonblicket när allt vi arbetat med kommer till liv.

Vi förbereder och paketerar dina slutfiler, som du därefter har tillgång till och kan börja använda. Strategi + design presenteras i form av en stilguide och ett styrdokument som beskriver reglerna för ditt varumärke, en så kallad grafisk profil.

Nu när du har en logotyp och en identitet som du älskar, låt oss använda den på allt! Se mina tjänster inom tryckt och/eller digital grafik.

Start me up – din företagsinvestering

Paketet inkluderar

  • Frågeformulär + anslagstavla på Pinterest för att gräva djupt som du fyller i digitalt och skickar till mig inför vår workshop.
  • 90 minuter 1:1 workshop, digitalt eller på plats i Sundsvall.
  • Kreativt koncept presenterat som en moodboard.
  • Visuell identitet som presenteras i en grafisk manual. Logotyp tillsammans med ikon, typsnitt, färger och bildmanér/mockups. Du får alla filtyper du behöver för logotypen och alla färgkoder för färgerna. Allt anpassat för både tryck och digital användning.

Tidsåtgång

Tjänstens tidslinje är den perfekta balansen mellan tid, omsorg och intention för att skapa en visuell identitet som får dig att sticka ut – på bara två veckor!

Investering

20 000:- exkl. moms

F&R Creative logotyp

Fråga mig vad du vill:
christine[@]festenochresten.se

© 2024 F&R Creative